Introducere.

Introducere.

When me they fly, I am the wings (Emerson)

Daca vor sa fuga de mine, eu sunt aripile

sâmbătă

S.






Scrisoare de dragoste (28 ianuarie 1875)



Stii cum te iubeam? Te iubeam cu acea senzatie a insuficientei mele care ma tulbura ori de cate ori intalnesc anumiti oameni, cu teama ca s-ar putea sa fie doar reprezentarea unei vointe fugare, existenta dintre noi doi o scurta strafulgerare, intrupata ca naluca dintr-o sfortare a mintii mele, o alaturare doar pentru ca puterea vointei mele reusea sa ordoneze conversatiile si imaginile intr-un ceva simptomatic, iar daca nu vointa, atunci o aprindere animata doar de insufletirea mea mostenita, straina lumii tale, poate acea parte a lumii in care spiritul si zambetul meu sa se fi coagulat. Dar gandul ca m-as fi iluzionat, ca m-as fi pacalit nazarind posibilitati ce n-ar fi existat decat ca rugaminti sau induplecari de slabiciune masculina era insuportabil, de neacceptat, imi doream SaFie pentru ca nu se mai putea altfel. Voiam sa fie imposibila si crunta viata fara noi doi traind-o impreuna, voiam sa-ti fie greata in lipsa mea, visam sa fii nelinistit si innebunit si Doamne cate mai doream cu tine. Si nu ma gandeam deloc ca poate tu nu esti omul care sa cunoasca in felul acela iubirea. Indrazneam sa simt tulburarea mea violenta ca o inconstienta hranita de murmurul vietilor adormite in mine si care stiau dinaintea mea ca tu imi esti predestinat, care te recunosteau si care incercau muteste sa ma lege. Cautam sa ma trezesc si sa-mi amintesc ca tu esti acela pe care eu. Ma prindeau elanuri si ganduri dintr-o vijelie veche ma sagetau, simteam goluri de aer prinse in coastele mele, iar inimile pline de-o solemnitate sfanta, poate noi doi eram stiuti dintr-un intotdeauna, acel barbat si acea femeia. O energie vie, dar in esenta ei foarte moale si incolacitoare ma urmarea mereu. Reuseam sa fiu viteaza si neinfricata, apoi ma intorceam. La capatul unor seri viziunile mele se indepartau fara vreo ratiune lasandu-mi doar contururile unor sentimente sterile, se indepartau pur si simplu, iar eu deveneam rece ca o stana de piatra. Atunci imi era greu, imi erau rau si voiam sa adorm.
Alegeam ganduri semete si le prefaceam in hotarari care aveau puterea sa te uite pentru toata vecia vietilor, aveam si maini care sa mimeze fizic aceasta alungare, te scoteam prin gura mea de parca prezenta ta ar fi intrat veriga cu veriga intr-un sirag serpuitor prin fierea si celulele mele. Desi te cunosteam de putina vreme, erai lung si te scoteam din mine cu greutate. Tulburarea avea mai putin a face cu felul meu inflacarat de-a fi si mai mult cu tine si felul tau special. Si apoi cand te alungam o faceam cu varfurile ascutite ale mandriei mele, galagioasa si certareata, provoca taraboiul care ma dezmortea, si brusc eram hotarata. Un personaj invizibil bun de pufnit in fata, ciocanit in tamplele mele pana la harababura, ras si zdranganit, strigat in fel si chip, hotarat a fi nu mai mult decat un rotocol de iluzie. Dar te alungam dintr-o toropeala insesizabila care se imbulzea in mine cu o posesivitate turbata, eram sufocata si supta pana la capatul meu, dincolo de ea era prea mult sa mai strabat, astfel ca nu ma mai vedeam ajunsa la tine. Dar captiva moleselii, oboselii si senzatiei ciudate de greata eram intr-un fel, in toate felurile, a ta. Nu-mi placea sa mananc, asteptand sa inghit pe rand toate moleculele, sa musc pe rand din toate imbucaturile, sa fumez fum de fum o tigara sau sa cad pierduta pe ganduri insemna un timp enorm, ma simteam goala facand toate acestea, vreau sa spun neprotejata, deschisa si expusa cu tot organismul meu invelit in piele prezentei tale. In schimb mi-ar fi trebuit sa ma infasor in perne si-n cearsafuri, intr-o rotire centripeta, lipita de-o unealta fusiforma intepenita intr-un punct, sub o mana uriasa care sa ma deapane, sa ma cuprind singura intr-o vesnica invaluire si invesmantare, adica intr-o actiune concentrica si rotunda care sa consume viata tuturor minutelor si orelor pe care brusc, cineva le golise de ticaitul normal si in schimb le umpluse cu o substanta dubioasa, densa pana la Dumnezeu, gelatinoasa care tremura in continuu. Invarteala era o farsa a mea, de-adevaratelea era vorba, odata formata si rostita de gura ta, ma indreptam somnabulica intr-acolo, iata cum puteam sa-mi ocup corpul cu rotiri continue si ametitoare, bleg si moale in afara ta, era in stare de orice miscare elastica si curajoasa, era in starea libera. Si ma vedeam indreptandu-ma linistita si indiferenta, vorbind si razand calma si independenta, mimand normalitatea doar pentru ca era salvatoare, iar eu, o fiinta rationala. Si siguranta ca nimic nu vibreaza in afara mea, siguranta ca pasiunea pentru tine e captiva in lumea mea, capcauna, imi dadea o satisfactie prietenoasa, eram buna cu tine, ascultatoare si incantata ca nu stii nimic, imi erai drag pentru ca nu stiai cat de mult innebunesc insesizabil din cauza ta. Sa fi vazut cumva, print-un vis ocheada sau printr-o putere de Helios ce se intampla de-adevarat cu mine m-ar fi pus pe fuga, mi-as fi confectionat o trompa elefanteasca cu care as fi urlat ascutit, asurzind timpanele oamenilor, m-as fi incalecat pe-o sa si asa mai departe. M-as fi pus pe plans si m-as fi simtit batuta de soarta, demna de mila, vai de capul meu. Cat timp reactionam in secret, fie tulburata si ametita, fie orgolioasa si rece, ma simteam pazita, aveam ambele cai, sa ma topesc in continuare sau sa nu-mi pese deloc, din cand in cand. Sa fi aflat tu, ar fi trebuit o singura cale. Si eu nu stiam, inca, cum e mai bine...
Batrana cu tot trupul meu adunat laolalta, trupul acela pe care il simteam afundat in mlastinile de carne ale talpilor, ma cuprindea frenezia si zvarcoleala, fiinta ta indepartata se zidea singura in mine si ma ranea de pofte si infiorari cu degete lungi de muze. M-as fi inghitit singura, intrand pe gura si cautand sa ma lipesc de tine, apoi amandoi de peretii imbracati in muschi si mucoase. Ma imaginam fata in fata cu tine, intr-un fel cum nu mai statusem vreodata in fata unui barbat, asteptand sa ma inghiti, sa-mi pui picaturi cu degetele tale lungi pana cand nimic n-ar mai fi ramas din mine. Caci nu ma mai suportam asa goala si tulbure, ca o apa de ploaie zacuta la infinit sub soare, imi doream corpul tau pana la plans, pana la disperare, pana in vagauna, pana in tunel. Strangeam din picioare si muscam din perne, pene albe mi se lipeau de gura mea plina de miere, eram ametita si-mi naclaiam sanii cu pumnii mei plini de miere, imi curgea din gura si se prelingea pe corpul acela cusut cu fire de ata electrice ce-mi sagetau muschii, imi intra in buric, imi cobora pe coapse, se lipea pana o simteam ca a doua carne a mea, moale si vascoasa, moale imi intra in locurile mele rotunde, cu degetele mele mi-o impingeam ca sa ma patrunda, cu degetele mi-o invarteam pe gaura cheii mele pana imi amortea orice os si orice bucatica de energie. Aveam carnea legata, voiam sa vii sa ma dezlegi, sa scap de farmecele dorului incolacitor. Ma saturam pana in maduva creierilor sa pastrez secretul pasiunii mele, nu doream decat sa ma potolesc odata. Si ma intrebam, intr-o stare de perplexitate sincera cum de energia mea fierbinte nu-ti invoca materializarea, cum de nu te indupleci sa apari. Sa te vad stand langa mine cu limba ta moale sugandu-mi degetele, sa te vad si sa-ti cobor ochii la mine in palma, oare ai sa-ti imaginezi vreodata cate nevoie avea cineva de tine...Daca ar fi poposit un vant in camera mea, el vantul m-ar fi zburat pe fereastra afara, atat de usoara eram. Stiu ca eram o fantoma

Timpul acela, al invesmantarii mele in starea de valtoare a pasiunii e timpul feminitatii mele, intaia taina pastrata fierbinte, eu chiar am simtit ca ma topesc si apoi o iau de la capat. Eram fata si m-am facut femeie ca sa te iubesc mai bine. Asa sa stii, ca atunci... eu te-am iubit cu toate cozile de sirena, cam cu toate.

P.S. :sic!




3 comentarii:

M. spunea...

pentru data ce apare la inceputul textului, scrisoare aceasta este una extrem de indrazneata... o scrisoare ce a ramas, cel mai probabil, netrimisa, neimpartasita :) nu stiu speculez si eu.
imi place finalul: "cam cu toate".

sugestie: scrie in word si foloseste diacritice:D apoi da copy-paste in pagina blogului. o sa fie mult mai usor pentru cititor. a trebuit sa ma opresc din citit si sa recitesc fraze intregi ca sa inteleg, pentru ca nu stiam exact care e cuvantul ce vroiai sa il folosesti :)

in orice caz o scrisoare pasionala pana la paroxism

Anonim spunea...

mi-a placut "carnea legata"... si mi-ai amintit de scriitura greu orientala si sheherezadica a nedjmei... fain!

rux ces spunea...

este o scrisoare care chiar are o coada de sirena...