Introducere.

Introducere.

When me they fly, I am the wings (Emerson)

Daca vor sa fuga de mine, eu sunt aripile

miercuri

Mamici cat cobori cu ochii





Si-i ziceam dar zi-mi mami, da-mi o idee, uite de exemplu ca si cum te-ar durea toti dintii si toate maselele din gura in acelasi timp sau ca si cum ti-ai prinde toate degetele la usa si s-ar innegri? Zi-mi mami, cum sa-mi inchipui durerea aceea!? Nu stiu, mama, o sa vezi si tu cand o sa cresti mare, nu se poate explica. Am in jur zepeline rotunde, cand ele au cele mai uriase zambete si guri care rostesc -uite, misca! eu intind mana mea lunga, mana mea se face lunga de 2 metri sau de trei si atinge burta lor tare ca o gogoasa plina de saci de zahar, imi amintesc de Rujana cu pantecul ei paros si tare, de zici ca stateau ingramaditi in ea toti oamenii din sat sau toate pisicile si gainile lu' mamamarie. Sunt foarte curioase cu burtile lor pline, de parca au crescut peste noapte in femei intregi si voitoare, sunt foarte intelepte, au tzatze mari si pline de lapte, sunt prietenoase si-ti povestesc tot ce se poate sti despre tot ce vrei sa stii, despre epidurala, morfologica, hipertensiune, vsh. Umbla toate de mana pe strada, lumea se da la o parte, unii dintre noi le zambim si ramanem in continuare cu gandul la ele, la ele si la tot felul de lucruri. Asteapta tinandu-se mai departe de maini in statiile de tramvai sau autobuz, asteapta acele masini cu numar de calatori egal cu numarul de scaune, vorbesc mult intre ele, scot aburi colorati in albastru sau roz, mananca mere si viseaza dupa un fum de tigara. In autobuz se descheie toate deodata la fasurile lor care de-abia le mai cuprind, se aude o piscatura generala de pocnitori de nasturi si capse metalice si noi toti ne ridicam deodata de pe scaune, ne bagam cartile in gentile albastre, spunem cu placere, iar cu ochii pierduti intr-o zare la cativa centimetri sau metri ne amintim tot felul de lucruri. Sunt magiciene cu jobenul coborat in sale. Sunt suparacioase, trebuie sa te comporti asemeni unui barbat cu ele, sa accepti sa le cumperi apa la doi litri, daca-s doua atunci patru litri deodata, sa le daruiesti prajiturile tale pentru ca se prefac c-au pofte, sunt certarete pentru ca fiecare crede cumva in informatiile diverse adunate de pe internet. Obosesc mai usor si umbla prin magazine sa cumpere perdele cu printi sau personaje de walt disney, cara in sacosele lor mobile roz si butoni in forma de fluturi, poarta cu ele Anamarii si Clare care dorm fara sa viseze cordelute sau biscuti rasi cu mere rase, sunt bataioase si au in burta Vlazi cu manute grase din burete. Renoveaza apartamentele inchiriate in care locuiesc, isi cearta barbatii ca habar nu au si nici n-o sa aiba vreodata. Sunt frumoase si posesive de-ti vine sa le rogi sa poarte numai bluze scurte care sa scoata la iveala respiratia serioasa in varsta de 7 luni. Cu mana dreapta isi mangaie pantecul, promit in gand promisiuni solemne si prietenoase, mangaie sub forma unui secret si al unei puteri subite care se concentreaza toata acolo in burta si un pic mai sus, in inima, sunt mamici de fete, se gandesc ca ele au facut sex prima data la 15 ani, sunt mamici de baieti si se gandesc ca fetele is creaturi mofturoase, dar oricum, baietii au viata mai usoara.
Uneori le cuprinde frica, viseaza urat, se muta in camera cealalta pentru ca Sorin sforaie de-mi vine sa-l strang de gat, se uita la emisiuni cu operatii de cezariana in direct, transmise pe discovery, mananca castraveti murati si viseaza sa fumeze o tigara, motiv pentru care, atunci, in miezul acelei nopti, Simona trage un fum dintr-o tigara. De fapt cateva fumuri, 3 mai exact, stinge cu atentie restul de tigara, il pune inapoi in pachet, maine mai trage trei fumuri.

Burtile lor de zici ca-s globuri cu peisaje de iarna, le rastorni cu capu'n jos si se formeaza imagini cu o fiinta minuscula

2 comentarii:

Anonim spunea...

superb! am fost si eu o astfel de zepelina in povestea ruxandrei cesereanu, care e scrisa dinauntru (dupa privirea barbatului meu, care visa cum ma voi inalta spre tavanul salilor de curs), pe cand a ta rotunjeste totul din afara.

Anonim spunea...

reactia-de-mamica e inveselitoare

acuma ca stiu, o sa recitesc zepelina din nebulon, si probabil, ea o sa pluteasca altfel