Introducere.

Introducere.

When me they fly, I am the wings (Emerson)

Daca vor sa fuga de mine, eu sunt aripile

marți

Valea corpului negru dintr-un vis





Ma intrebam daca talpile mele au miros de mosc si daca vreodata am mirosit plante de culoare argintie. Daca mirosul argintiu poate fi gasit dincolo de calcatura iar talpile mele serpuitoare pasesc pe un barbat gol. Era barbatul meu pe care mi-l imaginam singur ca si cum nu l-as fi intalnit niciodata, deasupra lui ca si cum n-ar fi stiut cine paseste. Mi-am dorit sa imi amintesc emotia mea dintr-o seara mult prea indepartata incat am acceptat sa nu ma cunoasca, sa o luam de la capat, voiam sa pasesc cu talpile mele pe corpul lui alb si corpul lui alb sa se afunde. Picioarele mele sa coboare, m-am trezit cum il cunosc si cat de important a fost ca intr-o seara mult prea indepartata il cautam inca. Cum am putut sa imi pierd aceeasi respiratie de o mie de ori, cercuri inghititoare si cate secrete au stat in mine formand in locul vorbelor albe adancuri negre? In secret am stat cuibarita ca si cum as fi fost de marimea unui pui de vrabie fara cioc, doar cu ochi, am stat cuibarita intr-un ou rotund cu coaja de staniol, fiinta rotunda in continuu, picioarele mele sa coboare. Daca am visat fetite mici, cat un deget inseamna ca mi-am dat seama cum incap in gura baiatului si am visat fetite pentru cerul gurii. Ma culcam cu bratale inchise in forma de triunghi iar varful lui ascutit iti intra in gura. Parea ca stiu doar eu si ca legatura dintre pantecul meu si gura ta se leaga prin acest varf de sulita. Ma intepase si picaturi de sange cazusera din ochii tai adormiti. Imi era frica sa nu te patezi cu picaturile mele pe care altadata le inchideam in panza alba si imi placea cum se inroseste, imi placea sa patez culorile albe cu culori rosii. Cateodata ma gandesc ca eu sunt culoarea rosie iar corpul tau alb e culoarea pe care o inrosesc, cateodata ma gandesc ca am un corp negru pe dinauntru, ca o vale satinata. Am deschis gura mea in cerul negru ca un hau, am vrut sa imi intre vantul si soarele in gura, taceam ca o limba inghitita pe fund, taceam si imi inchideam ochii, caci dincolo de ei voiam sa simt aripi de vultur inaltandu-se din valea corpului negru, intrand pe sub coastele mele sa adauge aripi, zorindu-ma sa ma ridic pe varfurile talpilor mele, ca si cum coastele mele erau aripile din care s-a format vantul. Am descoperit ca sunt singura, ma intrebam daca jumatatea gurii e de metal, daca limba incolacita in jurul meu incet se intareste, imi imaginam o radacina de copac si limba care se intarea devenea copac, pasari mici isi tineau echilibrul. Daca voi putea sa ma intorc inapoi, pe urma pe care am fost inghitita. Am descoperit miscarile care sa imi aminteasca de soare, am dormit cu capul pe pietre vopsite in culoare galbena. Am descoperit ca sunt singura si ca dincolo de tacerea mea gasesc miscarile potrivite sa ma asez in triunghi cu forma ascutita in sus, insemnand foc si aer sau cu forma ascutita in jos insemnand pamant si apa. Am vrut sa patrund cu soarele si vantul deodata in gura, oare raceala are piele, oare ne vom purta binevoitor, eu soarele si vantul. Am asezat cele 10 pietre aurii calde in forma de cerc, apoi in forma de trup de femeie. M-am culcat iar, incercuita, pe sanii de femeie calda, dincolo de tamplele mele sensibile se forma vantul, coborat ca o coada in valea corpului negru. Pietrele pareau pete indreptate arcuri spre obrajii mei din piele roz, asteptam sa impinga, sa se adune, sa-mi intre inauntrul gurii, dar si gadilat ca si cum ar fi fost din mustati de pisica magica. O simteam plina de linii, parea ca molfai liniute, aveam in gura forme geometrice dezasamblate, amprente imprastiate; un triunghi, un cub si o piramida sa le mestec. Dar de fapt voiam sa te mestec pe tine, degetele tale moi sa le incovoi sau indoi la mine in gura, apoi buzele tale sa mi se lipeasca de cerul gurii ca niste abtibilduri

Dar eram eu inghitita in gura ta si cele zece pietre nu erau degetele tale, erau dintii tai tari. As fi vrut sa imi dai drumul cum scapi o picatura de apa din gura pe pamant sau pe piele, sa scap ca o picatura de sange si ea sa arate urme ale vatamarii. Urma mea inghitita doare. As fi vrut sa curg din tine, vartejul inchis inauntru eram eu

Un comentariu:

rux ces spunea...

mosc, argint si o vale satinata suna (si arata) aproape nimicitor (de frumos)!