Introducere.

Introducere.

When me they fly, I am the wings (Emerson)

Daca vor sa fuga de mine, eu sunt aripile

joi

Fată verso

Şi dacă n-ar fi toate lucrurile astea care mă înduioşează, singuratatea s-ar picura în conţinutul de tablă al corpului meu sunîndu-se pe sine din răsputeri, ar fi pereţii casei mele moi şi catifelaţi, iar eu aş zdrăngăni zburlindu-i, iar eu aş suna a fiinţă lăcuită şi goală, cuibărindu-te în ea, fiinţa goală, ai aluneca uşor uşor, ai sughiţa, dacă n-ar fi hăinuţele care spînzură călduroase pe calorifere ceva s-ar strica şi aş fi iar transparentă şi mi s-ar vedea iar toate coastele de plastic si toate cusute cu aţă albă, cusute cu aţa caldă care se înmoaie uşor uşor pînă cînd se desfac de pe dunga de praf alb a coloanei, s-ar vedea toate respirările legate de coaste cu panglici roşii, alarmante. Şi s-ar auzi cum îmi tresare inimia, acest fruct indehiscent, această sămînţă coaptă, umedă şi carnivoră, înghiţînd vene mici, celule desperecheate si rătăcite. Dacă n-ar fi răţuştele galbene si minuscule de pe burta de bumbac, prinsă cu capse între picioruşe, a lui eduardcelmic, viaţa mea ar fi foarte viscolită, descălţată şi viforniţată, ar ploua rău, gros şi des de undeva de sus, înmuind gardurile de pămînt alb care-o tot înconjoară din 4 in 4 ore, viaţa s-ar face din lut şi s-ar întări, zăcînd singură şi îngălbenită în faţa ochilor mei, răblăgită, adunînd ultimele salive sărate şi-ar linge burta şi coapsele pînă la subţirimea pînzei care-i lipeşte ochi cu ochi golurile epidermei, dacă n-ar fi figurina de lampadar compus din două braţe şi umeri mici a fiului meu cînd doarme, m-aş plimba iar prin întunecimea unor zile care se dezlipeau întruna din corpul uriaş al zilei obeze, imobilizată şi puhavă, zăcînd oarbă în lobul occipital. Dacă n-ar fi trupuşorul lui călduţ, înmuiat în laptele meu ca bucaţile de păine foarte proaspată si bună înmuiate în cana roşie cu buline cînd eram mică, osul pieptului si claviculele ar fi iar din pesmet, aş fi iar pisată şi măcinată şi mi s-ar face un somn lung, cu solzi de cristal

2 comentarii:

rux ces spunea...

inimia si ratustele sunt pe gustul meu!

jeniact spunea...

salutam gustul calduros al lui ruxces