Introducere.

Introducere.

When me they fly, I am the wings (Emerson)

Daca vor sa fuga de mine, eu sunt aripile

duminică

Houdini face clatite



Adica vreau sa spun ca Houdini e felul de om ca-i spui am pofta de clatite cauta pe google clatite, adica se apuca sa faca si daca nu are lapte pune apa minerala si daca nu are apa minerala pune apa simpla. Si daca nu are mixer foloseste lingura si daca nu are lingura invarte cu furculita. In compozitie zic. Compozitia clatitelor. De fiecare data gaseste alta reteta ciudat ca nu retine reteta are o memorie foarte buna, dar probabil e pretentie de bucatar sa citesti ca si cum ar fi ceva f serios la mijloc care necesita stiinta. Si daca nu are vas special in care sa invarta cu lingura de lemn, zic lingura de lemn nu pentru ca eu as sti sa fac clatite ci pentru ca imi amintesc cum invartea mama sau mama marie, atunci foloseste bolul de cereale. Adica vreau sa zic ca Houdini practica un fel de entuziasm bizar care pe mine ma face sa rad pana nu mai pot. Eu una as renunta cand nu am tot ce imi trebuie ca la carte, adica mie nu imi place sa inlocuiesc, dar Houdini practica metoda inlocuirii mereu, de exemplu aseara eu ii ziceam ca as manca o felie de tort el zice pai vrei sa iti fac ou la pahar, eu ii zic nu incepe iar, Houdini, lasa-ma sa imi doresc o felie de tort si dorinta sa ramana dorinta! Si citeste pe net despre clatite pentru ca am zis eu intr-o doara ca vreau clatite caci sincer, deep inside nu ma incredeam in vreo capacitate culinara de-a lui incat sa zic ca rosteam dorinta cu ocheada tintita, adica cu subtila mofturie delegatara, nu, ziceam asa, cum zici ia uite, ce soare e afara. Astazi a facut a patra oara clatite, vreau sa spun ca ieri cand am zis mi-e pofta de clatite am zis-o precis, de-a dreptul sa imi faca el, nu mai era un gand asa, intr-o doara, era vointa. Houdini face clatite bune, eu ii zic ca vreau clatite subtiri, nu-mi plac groase, imi plac cu dulceata de fructe de padure pentru ca mie imi place dulceata rosie in mod special, de fapt doar dulceata rosie. Nu face multe, asa cum spuneam, compozitia e intr-un bol de cereale pentru ca noi nu avem o bucatarie dotata asta ar putea fi vina mea de fata aproape maritata care totusi nu se comporta adecvat si ies cam patru cinci clatite. Azi a facut cele mai bune clatite si i-am zis ca data trecuta a fost buna prima clatita, restul cam fade. Atunci cum sa ma mai creada ca azi spun adevarul cand si saptamana trecuta i-am zis Vai, Houdini ce clatite bune, serios!, eu ii explic in timp ce-mi duc doua degete lipicioase la jetul de apa de robinet ca mi-am permis sa zic adevarul tocmai pentru ca clatitele de azi mi-au placut de-adevaratelea, adica vreau sa spun daca ar fi fost fade ca data trecuta as fi tacut. Oare a pus o lingura de zahar cum i-am strigat din camera si poate de-aia? Sunt bune, zau si le tai in doua cu cutitul sa mancam impreuna din fiecare, desi Houdini spune strambandu-se ca nu-i plac clatitele facute de el, nu prea l-as crede in conditiile in care eu sunt mult mai pretentioasa si le gasesc excelente. Houdini nu intelege totusi ca mama nu turna uleiul direct in tigaie, avea in schimb o bucata de carpa sau de servet inmuiat in uleiul dintr-o canita si in felul asta ungea suprafata tigaii. Houdini nu intelege poate pentru ca apucandu-se de ceva duce pana la capat initiativa sa si i-ar conveni sa tac din gura si sa nu mai intervin cu gura plina de clatita si cu sugestii. Dar intervin cand vad cum uleiul se aduna in tigaie si Houdini e nevoit sa il scurga in gaura de la chiuveta. Mor de ras in bucataria noastra mica, e loc putin si-l vad ca se chinuie sa le faca perfecte, Doamne, cum are rabdare sa stea acolo, adica are gesturi ciudate pe care nu le-am mai vazut la nicio mama femeie gatitoare sau bunica, cum sa nu mananci clatite in felul asta, el spune baga-mi-as ca un elev silitor la ora de lucru manual sau baietii aveau atelier? le peticeste cu inca o picatura de compozitie, adica e destul de stangaci, nu are miscari simple si unduite cum avea cine avea, cum sa nu razi de el cand face clatite desi n-a mai facut in viata vietii lui? Adica vreau sa spun cum sa nu-l iubesti?





Niciun comentariu: