Introducere.

Introducere.

When me they fly, I am the wings (Emerson)

Daca vor sa fuga de mine, eu sunt aripile

vineri

Mi-e asa de draga

sau fetite nascute mariaclara



Ana vorbeste cu Simona. Si apoi Ana ne povesteste despre Simona si noua fiinta. Oricum noi stim tot ce se poate sti despre micuta, in oras chiar a aparut un banner cu A NASCUT SIMONA!, l-am vazut eu azi dimineata, serios, am zambit cu subinteles unei doamne apoi mi-a zambit si ea inapoi. Fiinta cea noua se cheama Maria Clara si asta ne zice Ana c-a repetat la telefon Simona, cat ii este de draga. Sa ne dam seama, ea chiar a tinut-o stransa la piept. Si Ana o intreaba daca i-au facut injectia pentru anticorpi, i-au facut ma poze? Ce zice, o mai doare? Ea zice c-o mai doare, ca ieri s-a abtinut, dar azi n-a mai putut, ca-i este groaza. Sunt sigura ca Ana vrea sa taca, stiu ca-i vine sa planga, sta asa, cu bratara ei colorata de la ACCEPT, Bianca tace. E un anume fel de groaza, rostit de fete. Si sa-ti fie groaza stiu numai fetele, sunt lucruri exprimate asa, incepand cu mi-e groaza, sunt taine, poti sa spui despre ele asa, mare lucru si sa te gandesti la altceva, sau sa ramai. Si fetele se strang laolalta, ca niste femei, ele rostesc: asta e forma, asa o purtam. Fetele devin brusc femei, devin ceea ce trebuie sa fie, ce sunt de cand lumea, nascatoare. Mie imi vine sa plang de dragul lor, al femeilor care simt groaza si simt pumnalul dintre picioare, ca nu mai e poama calda, e chiar o bucata de gaura. Ana zice sincer, sincer in momentul asta mi-e ciuda pe Simona. Si nu e ca nu-l iubeste pe Luca, il iubeste si-l adora, dar in momentul asta ii este ciuda pe Simona. Stii, Ana si-a dorit mult o fetita. Are o fetita, dar ar mai fi vrut inca una. Impreuna ne bucuram toate de Maria Clara, se face liniste si fiecare se gandeste. Ana se gandeste la Luca, maine scap de examene si ma duc sa-l iau pe Luca, Anca tace si-si pune mana pe burta, adica pe Vladut vreau sa zic. As vrea sa vorbeasca in continuare, sa le aud vorbind iar eu sa le scriu in textul acesta, sa scriu ca Simona nu repeta decat cat imi e de draga. Fiinta mica cu doi ochi noi, si doua picioruse noi si cu privirea noua, ele doua incepand sa fie surori. Stii ce inseamna sa-ti fie drag cineva? Asa, cu felul acesta matern si cald de-a fi, cu efortul si palmele transpirate puse pe gresie, cu buzunarele uriase din halatele asistentelor, anestezistelor, ginecologilor, cereri scrise de mana, prin prezenta ii rogi sa-ti fie alaturi, sa se comporte frumos, sa-ti faca epidurala, sa platesti epidurala, sa tipi, sa-ti lipesti mana de faianta, sa nu te gandesti la nimic, sa vrei sa iasa. Nu dureaza mult, a durat mai mult sarcina, de exemplu, ea sarcina dureaza 9 luni. Nu stiu cum e, eu doar am auzit povestindu-se. Eu vreau o fetita pe care s-o cheme Maia, sa aiba ochii mari si rotunzi, sa aiba buze din acadele roz si manute din catifea. Eu vreau o fetita pe care s-o iubesc asa cum e frumos sa iubesti fiintele pamantului, vreau sa spun pamantul rotund care se roteste dintr-o vesnicie, 9 luni pe an. S-o cheme Maia si sa avem limbajul nostru secret, semnele noastre secrete si mai ales sa fim evident dependente una de cealalta. S-o cheme Maia si sa-si inchida in cerc manutele ei in jurul gatului meu, sa simt cum se coboara o gratie sfanta in sufletul meu, sa simt ca am cel mai mare rost pe lumea asta. S-o mananc, adica s-o inghit fiind foarte mica, s-o protejez ori de cate ori va dori ea sa se lase inghitita. Brusc, sentimentul cald se comporta ca si cum ar sadi viata in pantecul meu, sunt egoista si simt singura experienta. Simt un secret si sunt singura care il poate intelege. O vad pe Maia si ea ma vede pe mine. De venit n-o sa vina inca, sunt totusi nepregatita. Dar si cand o sa vina, sa ne vezi atunci....

Iar tu, Maria Clara, sa stii ca esti o norocoasa si ai adus din prima, numai fericire si sentimente calde, adica lamultiani vreau sa spun

-as fi vrut sa le scriu cu numele lor adevarate, fetele de mai sus nu sunt inventii, ele chiar sunt. dar apoi, mie imi plac secretele

Niciun comentariu: