Introducere.

Introducere.

When me they fly, I am the wings (Emerson)

Daca vor sa fuga de mine, eu sunt aripile

duminică

Corpuri de iluminat

E plină casa de ștechere și cabluri de lumină, îl învăț pe eduard cum să umble în vîrful picioarelor și să ocolească bălțile fierbinți de lumină, în călcăie avem deja o tijă, o șlefuire care se înalță în corp, ca o tulpină de neon dintr-un pămînt cu bulgărași strălucind roșu oranj. Umblăm de mînuță prin casă, ne prefacem că e uriașă și că îl căutăm pe S, avem în corpușoare flori magnetice rupte din panouri publicitare, cu polenul lor care se depune pe pereții de cuvă ai corpului sub formă de aluminiu pulbere. Capetele noastre conțin medalioane cu fire de iarbă și insecte galvanizate, sudate în foițe subțiri de argint. Degetele noastre sunt plăcuțe semiconductoare, meșterim la cutia de televizor de parcă e lada cu jucării. De pe piept cruciulița e alungată ca o foiță de aur. În cruciuliță pieptul e adus mereu în centru. Cînd ne îmbrățișăm o căldură radioactivă se desprinde, din cap sunt expulzați snopi de cuarț și arcuri, așa îmbrățișarea călătorește spre propria-i estompare, cum ar spune cineva. Snopii au o viteză atît de mare încît destramă tot ce le iese în cale, hainele puse la uscat, uscatul, perdeaua, frunzele de afară, afară, capul unei doamne, doamna, îmbrățișarea destramă o pietricică încălzită la soare, îl destramă pe soare

5 comentarii:

Anonim spunea...

ce frumos tre să fie să fii corp de iluminat corp de iluminat. e mai frumos ca atunci când 'totul e iluminat'

jeniact spunea...

:) aici mă laud mai degrabă, că-n realitate sunt mai mult corp de strigat

Anonim spunea...

:) eu după ce-am scris m-am speriat, dacă e corp de iluminat din acela în formă de balenă mică. dar nu cred deloc că era de speriat. e mai de miere şi lumină prinsă în miere.

jeniact spunea...

de miere? eu voiam să fie electrifyinggg. iar detonatorul acela să știi că nu e periculos, lumina care explodează într-o balenă mică n-are așchiuțe

Anonim spunea...

:) ştiu, detonatorul de ceară topită e foarte bun.